مبانی نظری و پیشینه تحقیق نیازهای بنیادین روانشناختی 35 صفحه

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نیازهای بنیادین روانشناختی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 35
حجم 230 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل

 

 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نیازهای بنیادین روانشناختی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

 

 

 

نیازهای بنیادین روان‌شناختی قویاً با انگیزش خودمختارانه و به زیستی در حوزه های متعدد مرتبط است. پیش-بینی می‌شود جنبه‌های از محیط که باعث نیازهای بنیادین روان‌شناختی می‌شوند نتایج مثبتی را در بر دارند در حالی که جنبه‌های از محیط که موجب بلوکه شدن نیازهای بنیادین روان‌شناختی می‌شوند نتایج منفی به همراه دارند (دسی و رایان، 2008).

 

 

طبق نظریه خود تعیین گری همه افراد در سه نیاز بنیادین روان‌شناختی خودمختاری، شایستگی و ارتباط سهیم هستند (رایان و دسی، 2008). خودمختاری با خودسازماندهی ، تایید رفتار خود و حق انتخاب داشتن در اعمالی که فرد انجام می-دهد (رایان و کنل ، 1989؛ به نقل از دسی و رایان، 2008) شایستگی با احساس مؤثر بودن در اعمالی که فرد انجام می دهد (وایت،  1959، دسی، 1975، اسکینر،  1995؛ به نقل از دسی و رایان، 2000) و ارتباط با احساس مرتبط بودن با دیگران و داشتن حس تعلق به اجتماعی که فرد در آن است (دسی و رایان؛ 1991؛ ریس و پاتریک ، 1996؛ به نقل از دسی و رایان، 2000)، تعیین می شود.

 

 

 

  سه نیاز بنیادین روان‌شناختی تا حد زیادی بستگی به محیطی دارد که در آن فعالیت انجام می‌شود. نظریه خودمختاری بین دو نوع از محیط‌های بین شخصی تمایز قائل می‌شود (دسی و رایان،2000). محیطی که گفته می‌شود حامی خودمختاری است و آن موقعی است که دیگران مهمی چون مدیران و معلمان با استفاده از یک زبان غیر تحکم آمیز در یک تبادل اطلاعات فرد رابه انتخاب کردن و شرکت درفرآیند تصمیم گیری تشویق می‌کنند (مثال استفاده از مدل‌های عمل کننده مانند ممکن است، می‌توانید و غیره) که نوعاً جو خوبی را جهت درگیرشدن فرد در فعالیت فراهم می‌کند و از گرایش به فعالیت فرد تقدیر به عمل می‌آورد. بر عکس هنگامی که گفته می‌شود محیط کنترل کننده است دیگران مهم با استفاده از یک زبان تحکم آمیز در یک تبادل اطلاعات به فرد فشار می‌آورند تا به شیوه مشخصی عمل نماید (مثال استفاده از مدل‌های عمل کننده مانند باید و می‌باید).

 

 

 

 

 


 

فهرست مطالب

تعریف نظری نیازهای بنیادین روانشناختی

تعریف عملیاتی نیازهای بنیادین روانشناختی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نیازهای بنیادین روانشناختی

 نیازهای بنیادین روان‌شناختی
2-17-1- نیاز به شایستگی
2-17-2- گرایش به ارتباط
 2-17-3- خودمختاری و آزادی
2-- خودشناسی انسجامی


یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

پاورپوینت بررسی استراتژی کارآفرینی در نفت

تحقیق بررسی روشهای پرداخت بین المللی ثمن در تجارت بین الملل

پاورپوینت تحلیل میدان اسب دوانی زارزوئلا ، مادرید اسپانیا

پاورپوینت مسئولیت و اختیار در سازمانها

پاورپوینت تحلیل فروشگاه Dior میامی آمریکا

پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری و تعیین خط مشی دکتر الوانی

پاورپوینت بررسی سازمان اکو

  ,بنیادین ,نیازهای ,نظری ,فرد ,روانشناختی ,    ,نیازهای بنیادین ,بنیادین روانشناختی ,نظری و ,و پیشینه ,نیازهای بنیادین روانشناختی ,پیشینه تحقیق نیازهای ,تحقیق نیازهای بنیادین ,نیازهای بنیادین روان‌شناختی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ehteraq حس غریب امین سویو مرکز تفریحی هنری علمی سینمایی ناپدید پر از فایل بــــــــاز آی محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور وبلاگ شخصی حسن حیدری پاورپوینت کل دروس پیام های آسمان نهم